Har du kjøpt deg en helt ny hodelykt, håndlykt, campinglykt eller sykkellykt fra Fenix? vi har utarbeidet en sjekkliste for de mest vanlige problemene som meldes inn fra brukere. I de fleste tilfeller er det enkle brukerfeil som lett kan fikses selv, uten å måtte sende lykten inn til reparasjon.
Opplever du at den helt nye lykten din ikke vil slå seg på?
Det er mest sannsynlig fordi isolasjonsplaten ikke er fjernet fra batteriet.
1. Åpne batteridekselet og fjern den hvite isolasjonsplaten fra batteriet.
2. Skru batteridekselet på plass igjen.
Opplever du at lykten din bare blinker og ikke vil slå seg på?
Det er mest sannsynlig fordi «lock out»/låsefunksjonen på lykten din er aktiv. Fenix-lykter har en låsefunksjon som hindrer utilsiktet aktivering når du f. eks har den i lommen, transporterer den i en sekk e.l.
Hvis denne funksjonen bevisst eller ubevisst har blitt aktivert, vil du i de fleste tilfeller se at batteriindikatoren eller lykten blinker når du prøver å slå den på.
Det vil variere litt fra lykt til lykt hvordan låsefunksjonen aktiveres/deaktiveres, men de vanligste vises under.
Eksempel Fenix HM65R:
Med lykten slått av, trykk og hold ned begge knappene i 4 sekunder for å aktivere/deaktivere låsefunksjonen.
Eksempel Fenix C7:
Med lykten slått av, dobbelttrykk på bryteren innen 0,5 sekunder for å aktivere/deaktivere låsefunksjonen. Lykten vil blinke to ganger for å indikere at låsefunksjonen er aktiv.
Ofte stilte spørsmål ang. Fenix-lykter
Har du sjekket alle feilsøkingstipsene og opplever fortsatt problemer med din lykt?
Levere/send inn lykten til forhandleren du kjøpte lykten fra.